وبلاگ هژیرت

وبلاگ هژیرت

وبلاگ هژیرت

وبلاگ هژیرت

وبلاگ هژیرت

فوم سخت

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷ ق.ظ

فوم سخت

پای تخت شرایطی است که قوس روی پای پاشنه و بین پاشنه و پائین قرار گرفته یا به طور کامل از بین می رود. فوم صاف اغلب نرم و انعطاف پذیر است. در این موارد، هنگامی که شخص متوقف می شود، پای پا تخت است و پا هنگامی که از زمین خارج می شود، بوجود می آید. گاهی اوقات صاف کردن کف پاها بی فایده است، که پا پا تنگ سفت نامیده می شود. این در یک درصد از جمعیت وجود دارد و معمولا در نوجوانی رخ می دهد. این بیماری در نیمی از موارد دو طرف است.
علائم پای صاف

درد مچ پا (ناحیه داخلی)، که گاهی اوقات با تورم همراه است. درد پا به طور کلی درد پای پا را در شکل شل درد درد عضلانی درد مفصل زانو درد درد مفصل ران در پشت و پشت درد در قسمت های پایین پا از افراد مسطح فوت از خشکی یک یا هر دو پا. کف یک یا هر دو پا ممکن است به طور کامل صاف یا کمی بر روی کف باشد. کفش ها به روش های مختلف تخریب می شوند.
علل پای صاف

تحرک مادرزادی عمودی (انگشت پا): در این عارضه هیچ قوسی بر روی پا وجود ندارد، زیرا استخوان های پا به درستی درازا نمی یابند. در بعضی موارد، به جای قوس، یک قوس انحنا معکوس (پایه راک) وجود دارد. مهره های مادرزادی تالر یک بیماری نادر است که، همانطور که از نامش بر می آید، تولدش از زمان تولد است. این عوارض اغلب با اختلالات ژنتیکی مانند سندرم و سایر اختلالات مادرزادی مرتبط است. علت پوسیدگی ناشی از این مشکل در حدود نیمی از موارد است. مفاصل مچ پا (مسطح، ران مسطح): در این عارضه ارثی، دو یا چند استخوان به یکدیگر متصل می شوند به طوری که انعطاف پذیری پا قطع شود و قوس طبیعی ناپدید می شود. این عوارض نادر اغلب چندین نسل از خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. درماتیت جانبی یا درد پایینی به دست آمده: این یک عارضه در فردی است که ابتدا قاعده طبیعی داشته است. وقتی که جابجایی شکم، استخوان استخوان در داخل قوس پا قرار می گیرد. استخوان های تالوس از محل دور می شوند و به قوس می روند. این معمولا ناگهان و به طور ناگهانی به علت وقوع صدمات شدید در هنگام سقوط، افزایش، حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری، یا ورزش، احتمالا با شکستگی و یا آسیب دیگر. عوامل خطر زیر باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری مجاری ادراری می شوند: چاقی، دیابت، افزایش سن حاملگی، آرتریت روماتوئید، درد مچ پا یا پا، اختلال عملکرد، یا پارگی تاندون خلفی خلفی
تشخیص صاف پا

اگر پاهای تخت با علائم یا علائم اختلال ارتباط نداشته باشد، معمولا برای ارجاع به جراح ارتوپد برای یک پا صاف ضروری نیست. اما اگر با یکی از موارد زیر روبرو شوید، باید یک دکتر یا یک فیزیوتراپیست را ببینید: پوسیدگی ناگهانی پای پا، درد کف پا، مچ دست یا کمر پشت. نشانه های ناخوشایند که با پوشیدن پا و اندازه پا بهبود می یابند. ساییدگی یک یا هر دو پا (سخت شدن) پای پا. احساس سنگین روی پاها. اکثر پزشکان و فیزیوتراپیستهای باتجربه، با رعایت پوسیدگی بیمار و معاینه پیاده روی و پا، اکثر بیماران را تشخیص می دهند. دکتر سابق بیمار را بررسی می کند و به جلو و عقب پا را می بیند و احتمالا می خواهد بیمار در جهت انگشتان دست ها ایستاد تا بتواند شکل و عملکرد هر پا را در این مورد ارزیابی کند. همچنین در برخی موارد، سفارش رادیوگرافی (اشعه ایکس)، سی تی اسکن (سواد رایانه ای) یا MRI. (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی). پا پاشنه علاوه بر دلایل دیگری نیز ناشی از صاف بودن پایه یا تعداد زیاد آرک ها در کف پا است و گاه به گاه اغلب نتیجه کشش بیش از حد رباط ها و عضلات پا است که، به نوبه خود، عمه تنها از پا و پارگی (عادت) غشای پوشش استخوان پاشنه. شما می توانید برای خودتان با پهنا یا تکه تکه کردن چک کنید.

  • سالم جوادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی